vrijdag, april 27, 2007

Opgave 106

Hoe maakte zwart, toen onderstaande stelling op het bord was verschenen, met een fraaie combinatie snel een eind aan de partij?


Oplossingen zijn welkom op Alberts SchaakBlog!

Zo stuur je een reactie op:

1) Klikken op 'comments', de tekst (in dit geval de oplossing, lijkt me) intikken bij 'leave your commment' met vermelding van je eigen naam (gewoon onder de oplossing). Naam vermelden is niet echt noodzakelijk, maar komt wel sympathiek over!
2) Woordverificatie (gegeven woord overnemen in kadertje)
3) Klikken op 'anonymous'
4) Klikken op 'publish your comment'.

Eind volgende week maak ik de goede oplossing bekend en plaats ik ook de ontvangen reacties!

Bezoek in het weekend nog eens het altijd aardige Alberts SchaakBlog (311 posts sinds 1 juli 2006) voor de volgende opgave (nr. 107), die ook weer de moeite waard is!
Om een oproep uit zomer 2006 te herhalen (waarschijnlijk kan die oproep binnen afzienbare tijd ook in de winter (wat was dat ook weer??) worden gedaan, gezien de stijgende temperaturen): ijswater bij de hand en puzzelen maar!

Terzijde:

Nog eens een extra partij van de Groninger schaker Henk Bunt (1920-2001), aan wie ik, vanaf begin december 2006 tot en met eind februari 2007, 15 bijdragen heb gewijd.
Ze zijn verschenen op de volgende data: 7, 10, 11, 18 en 28 december 2006, alsmede 3, 8, 12, 22 en 30 januari en 2, 5, 10, 19 en 27 februari 2007. Kijk in de archieven!!

1 opmerking:

Anoniem zei

1... Txf3 2. gxf3 Lh4 3. Dxh4 Lxf3#
is mijn hoofdvariant.

Roelof