donderdag, mei 10, 2007

Alberts SchaakBlog: enig ongerief...

Gisteren moedigde ik mijn trouwe bezoekers nog aan om vooral elke dag een blik op Alberts SchaakBlog te werpen. Dat smeekt natuurlijk om moeilijkheden (Freek de Jonge) en die kwamen dan ook prompt opdagen...
Ik ondervind namelijk enige tegenwerking van mijn tot nu toe zo trouwe computer en een en ander veroorzaakt constant moeilijkheden. Het gaat fout als Windows met updates aan komt zetten (wat bijna dagelijks schijnt te moeten), die het systeem dan om een of andere reden niet op de computer kwijt kan.
In de zg. safe mode with networking ben ik nu bezig deze mededelingen te doen en hoop dat dat mag lukken.
In diezelfde safe mode ging ik naar de Windows-site, waar ik een storingsnummer aantrof, luisterend naar de naam 0x8007043C (wie kent het niet?), om er vervolgens achter te komen dat daarvoor via de safe mode geen ondersteuning mogelijk is. Zo lust ik er nog wel eentje.
Het doet me denken aan een krachtige storing voor wat betreft telefoon, internet en televisie, die we vorig jaar een keer hadden, waarbij we @Home (welke naam noemde u daar!!??) wilden bellen, maar ja.... de telefoon deed het dus niet meer. Bellen met de gsm bleek zo'n 20 euro per 8 minuten te kosten (lokaal tarief: dat klinkt goedkoop, maar is het niet; wie zei daar iets over een gratis servicenummer?) Dan ben je dus snel door je kaartje heen. Ik deed niets anders dan bellen en naar de winkel fietsen voor nieuwe telefoonkaarten. Gelukkig kon ik de bankrekening niet raadplegen, om te zien of daar nog wel middelen voor waren.

Om een verhaal dat uit de hand dreigt te gaan lopen, kort te maken: bezoekers van Alberts SchaakBlog zullen korte (of langere) tijd geduld moeten hebben, tot ik weer uit de voeten kan. Het spijt me meer dan ik op deze plaats tot uitdrukking kan brengen. Tot schaaks, zal ik maar zeggen. Ik doe mijn best zo snel mogelijk weer ter plekke te zijn. Chess must go on!

Geen opmerkingen: