maandag, oktober 01, 2007

Opgave 132

Met welke combinatie maakte wit in deze stelling een eind aan de partij?

Eind deze week volgt de oplossing, samen met opgestuurde antwoorden van bezoekers van Alberts SchaakBlog en de namen van de afzenders! Zet alle schroom opzij en doe eens een keer mee!

Het opsturen is makkelijk en gaat aldus in zijn werk:

1) Klik op 'comments' (rechts onder deze post); dan de oplossing intikken bij 'leave your commment' met vermelding van je eigen naam (gewoon meteen onder de tekst). Naam vermelden hoeft niet per se, maar wordt wel op prijs gesteld!
2) Woordverificatie (gegeven woord overnemen in kadertje)
3) Klik op 'anonymous'
4) Klik op 'publish your comment' en je antwoord is geplaatst. Simple comme bonjour, om met vele zuiderburen te spreken.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Met het afronden van mijn partijen, gespeeld in de hoofdgroep van het NOSBO-kampioenschap 1976 (zie de post van 28 augustus), is een einde gekomen aan deze moeizame reeks tegen te sterke tegenstanders, waarin ik wel hier en daar kansen had, maar uiteindelijk toch steeds kopje onder ging.
Mijn volgende toernooipartijen, waarvan binnenkort akte, komen uit het 8e Eemsmondtoernooi in Delfzijl, gehouden op 9 april 1977, waarin ik gelukkig wat beter voor de dag kwam, met 2
uit 3.

1 opmerking:

Anoniem zei

Een wit paard offeren op d5 lijkt mij voldoende: 1.Pc3xd5 e6xd5 2. Pf4xd5 en de twee dreigingen Pd5-f6# en verlies van de toren op a8, na een willekeurige zet van zwart zullen zwart doen inzien dat opgeven het enige is.
M.vr. gr. G. Kroon.