dinsdag, mei 06, 2008

Een eenvoudig mailtje + antwoord van Leon Steijvers op mijn reactie



Gisteren arriveerde bij Blogger Albert en Roelof het volgende simpele mailtje van Klaas Dijkhuizen:


Dag heren,

Zojuist het bericht gekregen, dat Eelde-Paterswolde te kennen heeft gegeven dat ze willen en gaan promoveren.

Volgend jaar dus 2e klasse.

Groet en tot morgen,

Klaas

Dat was het dan. Nog steeds vraag ik me trouwens af (wat ik me op mijn weblog al eerder afvroeg) waarom een promotie boven een degradatie moet gaan en of je je misschien af zou moeten vragen of in plaats van deze toch tamelijk wonderlijke gang van zaken niet een promotie-degradatieduel meer op zijn plaats zou zijn geweest, omdat 'de beste nr. 3' er natuurlijk ook maar aan de haren wordt bijgesleept. Promotie of degradatie berust op deze manier, ik schreef het al eens, in allerlaatste instantie op puur geluk en/of pure pech. Bij andere takken van sport zou dit een lachertje zijn, alleen bij het schaken kan kennelijk het een en ander....

Wedstrijdleider Bart Romijn schreef kort geleden op het NOSBO-forum dat in geval Eelde-Paterswolde niet zou willen promoveren, hij niet naar de beste nr. 4 uit de 2e klasse zou gaan kijken. Dat viel me eerlijk gezegd nog mee. Ik had anders nog even zin gehad hem te vragen wanneer hij op deze manier voortgaand bij de beste nr. 8 dacht te arriveren....

Goed, tamelijk onbevredigend allemaal, maar we moeten het er mee doen. Dat we zelf dit seizoen veel punten hebben gemorst blijft uiteraard de hoofdoorzaak van het verdriet. Maar misschien kan de NOSBO toch de logica in het competitiereglement nog eens wat aanscherpen. Er komen per slot van rekening nog meer seizoenen. Ik wens Eelde-Paterswolde in ieder geval sterkte en wat Ten Boer betreft: op naar de 1e klasse!!


Op bovenstaande overpeinzingen heeft Leon Steijvers van Eelde-Paterswolde gereageerd met het volgende mailtje:


Beste Albert Prins,
We hebben er 4 leden bij en mogelijk zelfs 6 leden. Vandaar dat we besloten hebben om te promoveren. Overigens in de andere tweede klasse promoveert ook de nummer 3 dus is het niet zo gek dat in onze tweede klasse de nummer 3 promoveert. Ik wens jullie veel succes met de terugkeer naar de eerste klasse. Gezien jullie sterkte zal dat zeer waarschijnlijk wel lukken. Ik denk overigens dat we zeker wel kansen hebben in de eerste klasse, want we krijgen er een paar sterke spelers bij. Met vriendelijke groet, Leon Steijvers.


Hier laten we het maar bij. Dat de NOSBO komend seizoen menige overwinning van Eelde-Paterswolde in de annalen mag bijschrijven!

Geen opmerkingen: