donderdag, januari 27, 2011

Wim op de poëtische toer...

Clubgenoot Wim van Dijken is met een nieuwe hobby begonnen (naast het schaken uiteraard): poëzie. Hij verraste Alberts SchaakBlog met de volgende bekentenis:

Schaken, schaken……
Het zal je raken
Spaans, siciliaans of damegambiet
Ik weet het niet
Maar op 64 velden
Zijn de koningen de helden
Geschuif, gedoe, een zwakke zet
Had ik maar beter opgelet
Mijn tegenstander staat nu “voor”
En de klok, die tikt maar door
Maar dan voel je je als herboren
Je wint een toren
Helaas is het van korte duur
De truc erachter is erg zuur
Voor mij althans
Ik ontspring nog net de dans
Met het paard waarop ik had gewed
Deed ik mijn laatste zet
Mijn tegenstander wijst mij op de klok
Die gaf het op
We zien het met z’n allen
De vlag, die is gevallen
Voor mij telt eigenlijk maar één ding
Het was de “rating”
Een getal dat ze je, na jaren spelen schenken
Hoe kunnen ze het bedenken.

Wim.

Geen opmerkingen: