woensdag, januari 08, 2014

Mien-bokaal 2014


Gisteravond troffen de leden van SC Ten Boer elkaar weer voor het eerst sinds het kerstreces voor het gebruikelijke toernooitje snelschaken om de Mien-bokaal, aan het begin van het nieuwe jaar. Het werd een spannende avond, waarbij werkelijk de dolste zetten passeerden, maar dat kun je bij 10 minuten p.p. natuurlijk ook wel verwachten.

Jan speelde een puik toernooi en won, gestaald door het Groninger schaakfestival, al zijn partijen, wat volgens zijn eigen zeggen niet eerder was gebeurd. Ik denk dat daarin helemaal gelijk heeft. Hij won derhalve de Mien-bokaal, maar helaas, die had Klaas vergeten mee te nemen....



Ik speelde zelf een paar goede partijen, maar ook enkele die de toets der kritiek niet bepaald konden doorstaan en dan druk ik me bijzonder voorzichtig uit. De zwarte dame met vaste hand op f6 zetten, terwijl er een wit paard op e4 staat???!!! Dat doe je gelukkig niet elke dag. In mijn gedachtenwereldje was slaan van het paard al een gepasseerd station, maar ja, het stond er nog net even...

Voor de complete uitslagen:



Terzijde: volgende week is er in verband met de NOSBO- wedstrijd tegen Bedum GEEN onderlinge competitie in het Buurhoes. 

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een geweldige prestatie van Jan! 8 uit 8 tegen dit sterke veld is een hele prestatie.

Jammer dat het bijzonder geliefde kleinood van Mien niet aanwezig was om deze nieuwe kampioen mee te huldigen.

Roelof