woensdag, november 21, 2012

Reactie grootmeester Werle op partijen tegen Sjaak Schuit en Roelof Kroon (zie ook vorige post)




Hallo allemaal,

In de partij tegen dhr. Schuit kwam ik toen ik terugfietste erachter dat ik een winst had gemist. Cor Van Wijgerden had mij tijdens de bondstrainingen er zo op gehamerd! Ik heb het fragment overigens meteen doorgestuurd naar hem voor opname in zijn stappenboekjes.
Maar ipv "goede zet" had ik (met) "mooie zet" (niks onjuists) gezegd over Tb3+. Deze zet verdiende resultaat!

Wel zag ik net met Rybka dat 8.c4 beter was dan Pxd4. Na L:h2 was Kh2 remise. Ik wilde spelen. Op Kh1 Dh4 Pe5+ had ik Kf8 volkomen gemist.

De partij tegen dhr. Kroon werd ik in de opening overspeeld, maar wist me er nog enigszins uit te redden.

Interessante potjes al met al!

Groet Jan 



Geen opmerkingen: