zaterdag, maart 09, 2019

Lewenborg uit de bekerstrijd


In de competitie om de NOSBO-beker is Lewenborg uitgeschakeld door Assen. Zelfs geen halfje ging onze kant op. Het enige waar we ons aan vast kunnen klampen is dat het wellicht (en hopelijk) een 'leerzame' avond is geweest: zo noemde Bedum het toen die club tegen SISSA 1 met 8-0 de boot in was gegaan. Je moet toch wat....

TAssen1976Lewenborg 1180640vr 08 mrt
1.Rieks Taal2090Klaas Dijkhuizen193310
2.Pieter Tromp2115Marcel Pouw189610
3.Hans Smit1875Roy Bons176310
4.Sybrand Houtsma1823Douwe Pol163410

TERZIJDE:

Bert Wagendorp in zijn column Slap dorpstoneel in de Volkskrant van vandaag, zaterdag 9 maart, over het RTL-verkiezingsdebat van afgelopen donderdag:

Ik hoopte op een woord van protest, op één klein signaal dat er nog enig gevoel voor eigenwaarde school in de stemmenlokkers. Dat kwam ook, toen Lodewijk Asscher weigerde deel te nemen aan het debatthema 'Tradities'. Dat was bedacht door een seniele gehaktbalverslaafde RTL-medewerker die in december altijd voor Sinterklaas speelt.

En even verderop:

Het viel me op dat Geert Wilders een wanhopige, meelijwekkende figuur is geworden die volkomen is vastgedraaid in in zijn eigen voorspelbare clichés. Zou ik er radicaal-rechtse ideeën op nahouden en was ik er voorstander van dit land zo snel en definitief mogelijk naar de verdommenis te helpen, dan wist ik het wel op 20 maart, en ging mijn stem van het FvD van nexiteer T.Baudet. Die voelde zich op de RTL-kermis van hele en halve leugens zeer op zijn plek en ging er energiek en bulkend van zelfvoldaanheid tegenaan.

Geen opmerkingen: