vrijdag, juni 10, 2022

Lewenborg strandt in kwartfinale NOSBO-beker

 

Kladje van Roland Kroezen

In het Denksportcentrum Jannes van der Wal eindigde gisteravond het avontuur van Lewenborg in de NOSBO-beker. Ook de andere kwartfinales werden op deze avond gespeeld. Volgende week zijn de halve finales en de week daarop de finale.

Stilte voor de storm

De 4 van GC III: de vrolijke gezichten voorspellen weinig
goed voor de Lewenborgers...

Lewenborg zal niet meer vertegenwoordigd zijn, gezien de 3-1 nederlaag gisteren tegen Groninger Combinatie III. Klaas verloor aan bord 1, evenals Jan Wiebe aan bord 3. Ramon zorgde voor een heel mooi winstpunt door te winnen. In de drie ronden van Lewenborg in de beker heeft hij twee keer een tegenstander met een rating van boven de 1900 gevloerd. Knap werk! 

Om tot 2-2 te komen (en aan het vermaledijde snelschaak te kunnen beginnen) had ik moeten winnen, maar dat zat er niet in. Er kwam een eindspel van ieder 6 pionnen en twee lopers (tegenstander) tegen twee paarden (ik) op het bord. Daar had wel remise in gezeten, maar ik denk dat ik het niet ambitieus genoeg aanpakte en vooral de mogelijkheden op de damevleugel (gezien mijn beter staande koning) in het geheel niet op waarde heb geschat. Op de koningsvleugel ging het daarna in ieder geval niet naar wens (wel naar die van Ferry aan de andere kant van het bord), waarna ik het wel een beetje geloofde en met een onwaarschijnlijke zet afscheid van de partij nam en mijn tegenstander de hand reikte. Misschien zet ik nog iets van de partij op mijn blog.

Ook Jacob, onze voorzitter, kwam nog even kijken. Ook jammer voor hem dat we niet voor een betere uitslag konden zorgen!

GC III gaat vol goede moed naar de halve finale. Namens Lewenborg: succes!

Lewenborg - GC III: 1 - 3

1. Dijkhuizen, K.G.   (1821) - Potze, R.H.   (2072): 0 - 1

2. Middeljans, R.     (1835) - Emerencia, R. (1962): 1 - 0 

3. Veen van, J.W. van (1715) - Loos, E.J.T.  (1694): 0 - 1 

4. Prins, P.A.        (1622) - Ruigendijk, F.(1634): 0 - 1

De laatste loodjes bij Potze-Dijkhuizen

Geen opmerkingen: