donderdag, augustus 24, 2023

Herhaling cartoon Jip van den Toorn + nieuw seizoen SV Lewenborg


Wegens doorslaand succes nogmaals de cartoon van Jip van den Toorn (de Volkskrant, maart 2023):




**********************


Het nieuwe schaakseizoen 2023-24 kondigt zich aan. Bijna  wilde ik schrijven staat voor de deur, maar dat doe ik niet,  omdat dat me herinnert aan een oude Prisma-pocket met  griezelverhalen. Op de achterkant staat de vraag: Wat doe je  als je de laatste mens op aarde bent (heel actueel, die kant  gaan we inderdaad op) en je zit eenzaam thuis. Opeens gaat de deurbel. Wat moet je dan vooral niet doen? De deur openen! Zo somber wil ik dus niet zijn over het nieuwe seizoen. Laat maar komen!

Wedstrijdleider Douwe stuurde een mail waarin hij de eerste drie ronden rapid (een vertrouwd gebeuren voor de ware Lewenborg-leden) aankondigde voor 12 september, de eerste clubavond. 

Verder zal volgens planning op 30 september het Jan Schut-herdenkingstoernooi plaatsvinden, waarover ook een mail met daarin als bijlage een flyer is gepasseerd, helaas zonder een duidelijk beeld te geven van wat daar precies te gebeuren staat. Het verdient natuurlijk aanbeveling pas een flyer te sturen als alles in kannen en kruiken is en er geen onzekerheden omtrent meerdere punten bestaan. Ik heb me verstout enkele tips te geven, maar die vielen tot nu toe, geloof ik, niet echt in goede aarde. Afwachten maar en ik denk persoonlijk nog even over mijn deelname na, ondanks een al snel gedane aanmelding. Maar je moet het uiteindelijk nog wel een beetje zien zitten!       

Geen opmerkingen: