maandag, januari 27, 2014

Grand Prix Philidor 1847


Bericht van Roelof Kroon:

Eergisteren was de geslaagde Grand Prix van Philidor 1847. Er waren 39 jeugdschakers. Het was volgens mij ook de eerste officiële gelegenheid waarbij de jeugd van Philidor zijn teamshirts showde aan het in grote getale opgekomen schaakpubliek. Hieronder ook de vader van Jarno, mijn broer en mijn moeder. Want ondanks mijn afwezigheid, besloten Jarno en Gerbrich naar Leeuwarden af te reizen.


Ik zat zelf in Wijk aan Zee, waar ik de persconferentie van Gary Kasparov mocht meemaken (zie foto die we op de mobiel van Dries Koster hebben genomen). Kasparov had een interessant verhaal, was ook diplomatieker dan ik vaker meemaakte. Ondanks dat Nieuwsuur filmde tijdens de persconferentie in het klein zaaltje waar we met z’n dertigen zaten, zag ik later thuisgekomen dat men in Nieuwsuur beelden liet zien van een één op één interview.
 
Prachtige sfeerfoto, met Jarno in het groen

Terug naar de Grand Prix. Jarno speelde in groep D een goed toernooi. Hij haalde 5,5 uit 7 en werd tweede.

Gerbrich ontvangt haar prijs

Gerbrich deed het met 6 uit 7 iets beter. Daarmee werd ze eerste in groep B.


De enige verliespartij: tegen Harm Jan Kootstra

Beiden kregen hun prijs uit handen van een echte IM: Migchiel de Jong. Ik begreep van de kinderen, Siert, mijn moeder en Jan dat het een zeer geslaagd toernooi was. Dat nodigt uit om volgende week weer naar Friesland af te reizen. Goed gedaan daar in Leeuwarden!




Gerbrich speelt haar partij te midden van een menigte toeschouwers

Geen opmerkingen: