woensdag, november 12, 2014

Clubcompetitie: ronde 11



In de 11e ronde van de clubcompetitie vielen de hierna vermelde uitslagen te noteren:

Klaas Dijkhuizen (w) - Marten Berends: 1 - 0
Albert Prins (w) - Piet Beetsma: ½ - ½
Ad Mertens (w) - Harm Buter: 1 - 0
Gerard Zijlema (w) - Wopko Dijkema: ½ - ½

AMK: Jan Pilon en Jerimi Bos




Over Klaas-Marten heb ik niets vernomen. Wel zag ik dat wit in het middenspel beter stond, maar meer details dan de uitslag kan ik verder niet verschaffen.

Albert en Piet speelden een wel spannende partij die op het moment van remise (voorstel wit) nog alle kanten op kon, hoewel wit waarschijnlijk de iets betere kansen had. Albert stelde remise voor om het in de afgelopen weken licht geschonden zelfvertrouwen weer wat op te krikken. Een ongestoorde nachtrust leek hem ook wel weer eens aardig! 

Ad raakte tegen Harm een loper achter, die hij door zwarte pionnen liet insluiten. Met deze opsteker kon zwart kennelijk toch niet voldoende uit de voeten, want toen ik op het einde van deze schaakavond bij hun bord kwam kijken was wit met een flinke voorsprong in materiaal bezig de tegenstander mat te zetten. Met enige vertraging lukte dat.

Van Gerard-Wopko heb ik alleen enkele momentopnames mogen meemaken. Zwart kwam in moeilijkheden heb ik na afloop begrepen, maar smaakte het genoegen de witte koning (ik zag een soort roi dénudé zonder een enkel pionnetje ter bescherming rondscharrelen) eeuwig schaak te kunnen geven.

Stand clubcompetitie na 11 ronden:

1. Klaas Dijkhuizen 163 p. (SN1; 5-4); 2. Jan Pilon 151 (1SN; 4-4); 3. Albert Prins 144 (1SN1; 4-4); 4. Piet Beetsma 106 (SN1; 4-5); 5. Ad Mertens 89 (5-4); 6. Marten Berends 68½ (SN1; 1-2); 7. Wopko Dijkema 60 (4-5); 8. Gerard Zijlema 54½ (5-5); 9. Harm Buter 35 (4-4); 10. Jerimi Bos 34½ (1SN; 3-2)

Terzijde: (Philippe Geluck)





Geen opmerkingen: