zondag, oktober 01, 2023

Jan Schut herdenkingstoernooi

Zaterdag 30 september stond het Jan Schut  herdenkingstoernooi op het programma. Over het overlijden van Jan heb ik vorig jaar hier op mijn weblog eerder geschreven. Wij (mijn vrouw en ik) gingen aan het begin van de middag een kijkje nemen. Eerder had ik al besloten niet mee te doen, waarvan ik later natuurlijk (een beetje) spijt kreeg. 

Tegen half twee arriveerden we in Het Dok. Er waren al drie ronden gespeeld en het was pauze. We hadden een aardig praatje met oude bekenden en clubleden, onder het genot van een drankje.

We besloten de 4e ronde mee te maken en zo gezegd, zo gedaan. Terwijl echtgenote Mimi geduldig wachtte, liep ik langs de borden en maakte menige foto. Ze staan hieronder.  Na het begin van ronde 5 gingen we weer en lieten de deelnemers achter, onder de deskundige wedstrijdleiding van Hiddo. Net als ik beijverde voorzitter Jacob zich met het maken van foto's. Ik hoop daar ook nog wat van terug te kunnen zien!

Het toernooi werd gewonnen door Henk van Putten met de  fraaie score van 6½ uit 7; gedeeld 2 en 3 werden Adriaan Clemens en François Wehkamp met 5½ uit 7 en 4 en 5 gedeeld eindigden Bruno Jelic en Jan van Os met 5 uit 7.

Op de website van SV Lewenborg is hier meer te vinden over het toernooi. 





Op de eerste rij, boven zijn naam: toernooiwinnaar Henk van Putten

                                                                                                                   








Twee korte video's (volledig scherm)

Geen opmerkingen: