dinsdag, september 10, 2024

Start seizoen 2024-2025




We gaan beginnen aan alweer een nieuw seizoen, 2024-2025, dat in het teken staat van het 50-jarig bestaan van de SV Lewenborg. Een mooie mijlpaal, die inhoudt dat er diverse evenementen zullen plaatsvinden.

Na de 1e ronde van de clubcompetitie (17 september) is er de 24e een simultaan door IM Joris Brenninkmeijer. Op 28 september zal het Jan Schut Rapidtoernooi worden gehouden, dat vorig jaar voor de eerste keer werd gespeeld. Na het toernooi staat een buffet op het programma.

Maar om te beginnen wachten vanavond de eerste 3 ronden in de voor Lewenborg zo traditionele opening van het seizoen: het rapidkampioenschap: vrije opening / verplicht gambiet / Fischer Random. Morgen geef ik op mijn weblog de uitslagen door die wedstrijdleider Douwe vanavond ongetwijfeld zal mailen.

Zelf zal ik vanavond niet van de partij zijn wegens wat ik al eens eerder lichte ongemakken noemde, maar met genoegen zal ik op mijn blog de resultaten vermelden van hen die wel meteen vanavond onverschrokken het strijdperk hebben betreden...

TERZIJDE:

Uit de Volkskrant van di 10 september:


Geen opmerkingen: