woensdag, december 17, 2014

Ronde 16 bij SC Ten Boer



Blogger Albert (een vreselijke term die ik toch van tijd tot tijd gebruik (zo ben ik, maar ik zal proberen het niet meer zover te laten komen) besloot gisteravond wegens een lichte ongesteldheid (als je mijn achternaam hebt mag je die uitdrukking gebruiken; Bernhard deed het ook) een avondje Buurhoes over te slaan. Zodoende waren er vier afwezigen bij ons toch al kleine clubje. Meer moeten het er niet worden! By the way, waar blijven onze nieuwe leden?

De wel aanwezige die-hards zorgen voor deze resultaten:

Klaas Dijkhuizen (w) - Piet Beetsma: ½ - ½
Wopko Dijkema (w) - Gerard Zijlema: ½ - ½
Marten Berends (w) - Harm Buter: 1 - 0

AMK: Jan Pilon, Ad Mertens, Albert Prins, Jerimi Bos.


Klaas is zo vriendelijk geweest de uitslagen en nog een paar extra woordjes te mailen. Hier zijn ze:

KGD-PB remise; ondanks kwaliteitswinst door wit vlot na de opening resulteerde een en ander in een schitterende pionnenstelling voor zwart. Zijn remisevoorstel werd door mij wegens rinkelende alarmbellen op de achtergrond - of was het Santa Claus? - aanvaard. Piet zou Fritz er nog op loslaten. Ik denk, dat hij spijt krijgt van zijn voorstel.

WD-GZ remise; Gerard lijkt Wopko in de opening te overrompelen. Toch verdedigt Wopko zich taai en tot mijn verbazing wordt er door hem een remise binnengesleept.

MB-HB: 1-0; Martin krijgt een schitterende stelling tegen Harm. Tegen het paardenspel op de damevleugel, de lange diagonaal h1-a8, de open c- en d-lijn lijkt geen kruid gewassen. Toch maakt Martin een grote misstap. Harm krijgt 2 lopers voor toren en vrijpion en lijkt minstens remise voor het grijpen te hebben. Toch hoor ik opeens een klein aantal zetten later de felicitaties richting Martin gaan.

De nieuwe stand, na 16 ronden:

1. Klaas Dijkhuizen 207½ p. (SN1; 7-5); 2. Albert Prins 201½ (1SN1; 6-5); 3. Jan Pilon 178½ (1SN; 4-4); 4. Piet Beetsma 166 (SN1; 6-7); 5. Marten Berends 115½ (SN1; 4-3); 6. Ad Mertens 97 (6-6); 7. Wopko Dijkema 77½ (6-7); 8. Gerard Zijlema 75 (1SN; 6-7); 9. Harm Buter 63 (5-6); 10 Jerimi Bos 54½ (1SN; 3-2)

Geen opmerkingen: