zondag, december 07, 2014

Reactie Erwin Kok op vraag Roelof (zie verslag Roelof (woe 3 -12) van wedstrijd Scepu V1 - Sissa V4)


Diagram 1
Diagram 2













Een korte reactie op de vraag van Roelof in Alberts SchaakBlog hoe mijn partij verliep: 

Anne Lambrechts speelde sterk, ik heb onterecht gewonnen. Zij speelde steeds de zetten waarvan ik hoopte dat zij ze niet zou spelen. [Albert: op een gegeven moment moet ze toch echt zetten zijn gaan doen waarvan Erwin wél hoopte dat ze die zou spelen...] Ik liet een pion liggen om kansen te creëren op de g en h lijn, maar kwam daar niet doorheen.


Diagram 3
Zie diagram 1 wit aan zet, eigenlijk de enige mindere zet van Anne was 29. .. d4. Ik drong binnen, hoewel er eigenlijk toen nog steeds geen man/vrouw overboord was. Met nog 4 minuten op de klok (zie diagram 2) zwart aan zet gaf Anne op, verslagen door de paardvork. Thuis bleek mij dat ik bij lange na niet gewonnen stond. De voortzetting 36...Tc5 37.Txc5 Kxg6 38.Tc6+ Kg5 39.Kf2 Tg8 40.Td6 d3 41.Tc6 Pf6 42.Ke1 was nog best heel speelbaar geweest voor zwart. Zie diagram 3: zwart is aan zet en staat heel erg netjes. Het punt is voor mij, alle credits voor Anne.

Geen opmerkingen: