woensdag, juli 13, 2011

NOSBO-beker (seizoen 2000-2001)


Na in de 1e en 2e ronde te hebben afgerekend met respectievelijk Groningen en de Spassky's, komt het onversaagde Ten Boer op 23 januari 2001 in de 3e ronde uit tegen Lewenborg. Vrouwe Fortuna heeft het dit keer echter niet zo met de Boersters en zij gaan (zij het tegenstribbelend) met 2,5-1,5 ten onder. Het is voor dit seizoen weer afgelopen met hun hoge sprongen. Volgende keer beter!

Bordvolgorde en resultaat: 1. Roelof (Kroon): remise; 2. Klaas (Dijkhuizen): verlies; 3. Piet (Beetsma): verlies; 4. Albert (Prins): winst.
Ik (Albert) herinner me dat ik als laatste nog speelde, terwijl we als team dus al verloren hadden. Mijn stelling was wel gewonnen, maar ik verkeerde kennelijk in behoorlijke tijdnood, omdat aan het regelmatige handschrift van Roelof in mijn notatieboekje te zien is dat hij de laatste 7 zetten heeft bijgehouden. Bravo!


N.B. Mocht in de combinatie van onderstaand diagram en partijnotatie niet alles in beeld komen, dan kan inzoomen tot 125% wellicht uitkomst verschaffen.

Geen opmerkingen: