vrijdag, april 18, 2014

Mieke op het NK

Mail van Roelof:

Vandaag en morgen speelt Mieke op het NK. 

Ze is op één van de liveborden te volgen op de site http://www.nbsb.nl/NKe2014.php. We wensen haar heel veel succes vanuit Ten Boer. Hup, Mieke, hup!

Mieke in actie

Albert:

1e ronde:
Kavya Raulji (569) - Mieke Nissen (332): 1 - 0

2e ronde:

Mieke - Veronique Bogouslavskii (277): 0 - 1

3e ronde:

Michelle van der Knaap (185) - Mieke: 0 - 1

4e ronde:
Circe Janse (652) - Mieke: 1 - 0

5e ronde:
Mieke - Cato de Zoeten (258): 0 - 1

6e ronde:
Dalya Mang (296) - Mieke: 0 - 1

In de 1e ronde speelde Mieke tegen een tegenstandster met een aanzienlijk hogere rating. In de tweede ronde was dat niet het geval, maar van iemand met zo'n achternaam zou ik ook verliezen. In de 3e ronde zou ze, gezien het ratingverschil in haar voordeel, wellicht tot de eerste winst kunnen komen. We blijven haar volgen! Misschien ook nog met partijen, als die beschikbaar komen.

Om 15.00 uur kijk ik weer even en... wat ik al dacht: Mieke heeft (3e ronde) haar eerste winst geboekt! Mooi werk, Mieke. Misschien zit er nog meer in!

In de 4e ronde moest Mieke tegen de tegenstandster met tot nu toe de hoogste rating: niet erg dat ze dat niet kon bolwerken. Ook in de 5e ronde verloor ze, maar in ronde 6 komt ze, in tegenstelling tot wat ik gisteren meldde (kleine vergissing), weer tot winst.

Morgen wordt er weer gespeeld neem ik aan en ik denk dat Mieke nog wel een keer tot scoren komt. We wachten af! 

Vandaag, zaterdag 19 april, zijn nog drie ronden gespeeld, waarin Mieke twee maal het punt aan de tegenstandster moest laten, maar in ronde 9 ging het weer beter: de derde winstpartij!

7e ronde:
Mieke - Stella Honkoop (557): 0 - 1

8e ronde:
Mirthe Hatzmann (284) - Mieke: 1 - 0

9e ronde:
Mieke - Anna Zeppenfeldt (472): 1 - 0

Goed je best gedaan Mieke en toch maar mooi drie winst-partijen op je naam gebracht! Ik wens je nog veel succes bij de jeugd van Ten Boer en in volgende toernooien!


Eindstand NK Categorie E (meisjes)



Het toernooi werd gewonnen door Machteld van Foreest, die zich nu Nederlands jeugdkampioene (categorie E) mag noemen. Gefeliciteerd!

Machteld van Foreest

Alberts SchaakBlog kreeg later nog een foto toegestuurd door Roelof. Ik neem aan dat het een opname is die tijdens de NK E is gemaakt. We zien niemand minder dan Anish Giri met enkele deelnemers, onder wie Mieke!



Geen opmerkingen: