maandag, november 09, 2009

In Memoriam Willem Duvekot

Al geruime tijd heb ik een link naar het blog 'De Paarden' van Willem Duvekot. Hij begon met bloggen in 2004. Zoals hij het zelf onder woorden bracht: Ik schrijf over schaken, astronomie, politiek, mijn kinderen in Canada en Australië, mijn eigen levensgeschiedenis, dieren en alles wat ik nog meer tegenkom.


En dat deed Willem: op een heel onderhoudende manier schreef hij over allerlei uiteenlopende onderwerpen. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat hij een link naar mijn weblog had, ik ontdekte zijn website, ben die toen regelmatig gaan bezoeken en plaatste ook een link naar hem op Alberts SchaakBlog.

Hij schreef niet alleen de aardigste bijdragen, maar hij stak daarin ook zijn mening over allerlei zaken, of dat nou bijzonderheden uit de eigen familiegeschiedenis, of dieren(leed), kunst, geloof en politiek betrof, bepaald niet onder stoelen of banken. En dan heb ik het nog niet over schaken....

Hij verloor zijn vrouw in 2005 en niet heel lang daarna is zijn eigen gezondheid achteruit gegaan en hij werd later ernstig ziek. Afgelopen zaterdag, 7 november, is hij overleden.

Ik heb de familie op zijn eigen weblog gecondoleerd en wil dat graag vanaf deze plek nogmaals doen en hen ook voor de komende tijd sterkte toewensen. Ik heb er spijt van dat ik niet eens contact met hem heb opgenomen over ons beider 'geschrijf op het internet' en onze gemeenschappelijke hobby, het schaken.

Ik kan iedereen aanraden eens een bezoekje te brengen aan zijn weblog om zelf kennis te maken met de schat aan mooie bijdragen die daar te vinden is. Het internetadres: http://depaarden.blogspot.com/


---------------------------------

Op 10 november reagerde Michiel Duvekot op mijn bovenstaande tekst:

Willem had veel vrienden, soms zelfs vrienden die hij niet kende; zijn lezers. Voor die vriendschap wil ik U graag bedanken. Het ga U allen goed.
10 november 2009 11:30

2 opmerkingen:

Michiel Duvekot zei

Willem had veel vrienden, soms zelfs vrienden die hij niet kende; zijn lezers. Voor die vriedschap wil ik U graag bedanken. Het ga U allen goed.

Unknown zei

Ja Albert, Willem Duvekot was een bijzonder iemand. Wat leuk dat je bij speelt bij Lewenborg speelt. Ik ken Jan Wiebe en Roy goed.

Groet Jouke dantuma